دانلود،دانلود آهنگ جدید،دانلود فیلم جدید

دانلود،دانلود آهنگ جدید،دانلود فیلم جدید،دانلود سریال،دانلود نرم افزار ، اخبار استخدامی ،

دانلود،دانلود آهنگ جدید،دانلود فیلم جدید

دانلود،دانلود آهنگ جدید،دانلود فیلم جدید،دانلود سریال،دانلود نرم افزار ، اخبار استخدامی ،

نتیجه بازی تراکتورسازی و نفت تهران 21 اردیبهشت 96 | فیلم گلها و خلاصه

نتیجه بازی تراکتورسازی و نفت تهران 21 اردیبهشت 96 | فیلم گلها و خلاصه


------------------------------------------------------------------

نتیجه نهایی : نفت تهران 1 - تراکتورسازی 0

با گل دقایق پایانی ، نفت تهران قهرمان جام حذفی 96 شد

------------------------------------------------------------------

دانلود فیلم گلهای بازی تراکتورسازی و نفت تهران 21 اردیبهشت 96

فیلم گل شهباززاده به تراکتورسازی 21 اردیبهشت 96 / دقیقه 88

------------------------------------------------------------------

دانلود فیلم حواشی بازی تراکتورسازی و نفت تهران 21 اردیبهشت 96

دانلود فیلم از دست رفتن پنالتی ایران پوریان در مقابل نفت تهران

دانلود فیلم مصدومیت شدید شهرام گودرزی در بازی مقابل نفت تهران

------------------------------------------------------------------

 نفت ١ - تراکتور صفر؛ شهباز پرنده‌ای برای جام

نفتی ها موفق شدند با گل دقایق پایانی دروازه تراکتوری ها را باز کنند و خود را به عنوان قهرمان جام حذفی معرفی کنند.


به گزارش "ورزش سه"، دیدار فینال جام حذفی با برتری یاران دایی به پایان رسید، این بازی که در 10 دقیقه پایانی جذابیت خود را پیدا کرده بود در نهایت با گل دقایق پایانی شهباززاده با یک گل به پایان رسید، گلی که از آن نفتی ها بود و قهرمانی این تیم را به دنبال داشت.



دیدار نهایی جام حذفی، پنجشنبه 21/02/96، ساعت 20:30، ورزشگاه نفت و گاز خرمشهر
داور: سیدمهدی سیدعلی     

کمک ها: سعید علی نژادیان و سعید قاسمی

تراکتورسازی تبریز:

محمدرضا اخباری، خالد شفیعی، سعید آقایی(67- مهدی شریفی)، هادی محمدی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، محمدرضا مهدی زاده، محمد نوری، محمد ابراهیمی، شهرام گودرزی(87- علی طاهران) و فرزاد حاتمی
سرمربی: امیر قلعه نویی

نفت تهران:

میلاد فراهانی، ایگور پراهیچ، رضا علیاری، محمد دانشگر، وحید حمدی‌نژاد، رضا اسدی، آندرانیک تیموریان، اکبر صادقی، آرش رضاوند( عیسی آل کثیر 68)، سجاد شهباززاده و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

کارت زرد:

اکبر صادقی(90)، سجاد شهباززاده (7+90) از نفت تهران
هادی محمدی(90) از تراکتورسازی

شرح بازی:

شاگردان علی دایی موفق شدند با گل دقایق پایانی نتیجه نهایی بازی فینال را به سود خود به پایان برسانند و این مربی را به سومین جام قهرمانی خود در جام حذفی برسانند.

بازی با محک زدن دو تیم آغاز شد و هافبک های باتجربه دو تیم در فکر به دست آوردن میانه میدان بودند به همین دلیل در بیست دقیقه ابتدایی موقعیت چندانی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد اما پس از گذشت میانه های نیمه اول تراکتورسازان موفق شدند یکی دو حمله خطرناک روی دروازه حریف داشته باشند که مهمترین آن ضربه پنالتی بود که نصیب این تیم شد اما از دست رفت.

هر چند تا پایان نیمه اول تراکتوری ها تسلط بیشتری بر بازی داشتند و سعی بیشتری در باز کردن دروازه حریف از خود نشان دادند اما نفتی ها نیز نیم نگاهی به باز کردن دروازه حریف خود داشتند، آنها در این دیدار با شش غایب در زمین حضور یافتند و همین موضوع باعث شد تا با احتیاط بیشتری به بازی بپردازند. هر آنچه که بود دو تیم موفق نشدند دروازه یکدیگر را باز کنند تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد.

دقایق ابتدایی نیمه دوم را نیز دو تیم در میانه میدان گذراندند و به دنبال این بودند تا با به دست آوردن مالکیت توپ و میدان خود را به گل برتری برسانند، با پیش رفتن ادامه بازی هر دو تیم با اندک فرصت هایی که روی دروازه یکدیگر ایجاد می کردند به دنبال این بودند تا بتوانند با تک حملات خود دروازه حریف را باز کنند.

این اتفاق تا ده دقیقه پایانی ادامه داشت که به یکباره رنگ و روی بازی عوض شد و دو تیم با حملاتی دروازه های همدیگر را مورد حمله قرار می دادند اما در این میان این نفتی ها بودند که موفق شدند گلزنی کنند، ارسال دیدنی آندو پرواز شهباززاده را به همراه داشت و در حالی که تراکتوری ها در شوک آسیب دیدگی گودرزی بودند دروازه خود را باز دیدند و از این به بعد و تا دقیقه 8+90 هر چه زدند نتوانستند به دروازه نفت برسند تا این شاگردان علی دایی در نهایت برنده جام حذفی لقب بگیرند.

شرح گل:

تراکتورسازی 0 نفت تهران 1(دقیقه 88، سجاد شهباززاده) : ارسال دیدنی آندو از روی یک ضربه ایستگاهی با ضربه سر زیبای شهباززاده دروازه تراکتوری ها را باز کرد.

بهترین بازیکن:

آندو تیموریان، هافبک باتجربه نفتی ها در این دیدار برای تیمش سنگ تمام گذاشت، او در تمام نقاط زمین حضور داشت و یک رهبر فوق العاده بود، گل نفتی ها نیز با پاس فوق العاده آندو به دست آمد.

میلاد فراهانی دروازه بان نفتی ها نیز پس از یک فصل متوسط در این دیدار گل کاشت، او یک ضربه پنالتی را مهار کرد و چند بار نیز دروازه خود را نجات داد.
سجاد شهباززاده نیز پس از نیمه اول کم رمق خود در نیمه دوم بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و مدافعان تراکتور را آزار داد و در نهایت با یک ضربه سر دیدنی تنها گل بازی را به ثمر رساند.

اتفاق ویژه:

1.تراکتوری ها که در لیگ برتر نتوانستند با موفقیت به کار خود پایان دهند و عنوان دومی را با رده سوم عوض کردند در این دیدار نیز نتوانستند به قهرمانی برسند و در نهایت با ناکامی فصل فوتبالی خود را بخ پایان رساندند.

2.در حالی که بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد شهرام گودرزی با ضربه ای حال رفت و همین موضوع باعث ورود آمبولانس به زمین شد و این بازیکن را به بیمارستان برد و به همین دلیل بازیکنان تراکتوری از نظر روحی و روانی کاملا به هم ریختند.

3.با پیروزی نفتی ها در این دیدار و قهرمانی آنها، ذوب آهن به عنوان تیم چهارم لیگ برتر از حضور در لیگ قهرمانان آسیا 2018 بازماندند.

دقایق حساس:

دقیقه 27 – بهترین موقعیت این دیدار در این دقیقه برای تراکتورسازان به دست آمد و طی آن محمد ایرانپوریان که یکی از بهترین پنالتی زنان لیگ لقب داشت موفق نشد ضربه خود را به گل تبدیل کند، او در ضربه ریباند نیز ناموفق عمل کرد و تعادل خود را از دست داد.
دقیقه 37 – حرکت تراکتوری ها با ضربه قیچی برگردان گودرزی دروازه نفتی ها را با خطر مواجه کرد اما ضربه دیدنی این بازیکن با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 39 – ضربه راه دور محمدنوری با واکنش فراهانی مهار شد و این ضربه نیز سودی برای تبریزی ها نداشت.
دقیقه 42 – حمله نفتی ها نیز نتوانست برای این تیم گلی به همراه داشته باشد و ضربه سر قاضی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 45 – ارسال تراکتوری ها از کناره راست زمین با واکنش فراهانی از روی دروازه نفتی ها دور شد.
دقیقه 76 – حرکت تند و تیز نفتی ها موقعیت خطرناکی روی دروازه تراکتوری ها ایجاد کرد اما خروج دیدنی اخباری دروازه را نجات داد.
دقیقه 76 – حرکت تند و تیز نفتی ها موقعیت خطرناکی روی دروازه تراکتوری ها ایجاد کرد اما خروج دیدنی اخباری دروازه را نجات داد.
دقیقه 79 – ارسال بلند تبریزی ها از کناره زمین به حاتمی رسید و او نیز ضربه خودرا به دروازه حریف زد اما تعدد بازیکنان تیم نفت باعث دور شدن این توپ شد.
دقیقه 80 – یک موقعیت دیگری برای تراکتورسازان به وجود آمد و محمد ابراهیمی توپ برگشتی را از درون محوطه جریمه با ضربه ای محکم به سوی دروازه نفت زد اما مدافعان این تیم این توپ را نیز دور کردند.
دقیقه 82 – ضربه محکم آل کثیر از درون محوطه تراکتورسازی چیزی نمانده بود تا دروازه این تیم را باز کند اما هادی محمدی این توپ را دور کرد.


انتهای پیام/

منبع: ورزش 3


#فوتبال




(5 لایک)

دانلود خندوانه 21 اردیبهشت 96 | ویژه برنامه نیمه شعبان 96 | فیلم کامل

دانلود خندوانه 21 اردیبهشت 96 | ویژه برنامه نیمه شعبان 96 | فیلم کامل

پنج‌شنبه 21 اردیبهشت 1396 ساعت 22:59

برچسب ها: دانلود خندوانه 21 اردیبهشت 96، دانلود خندوانه نیمه شعبان 96، دانلود خنداننده شو 96، دانلود ویژه برنامه نیمه شعبان 96 خندوانه، دانلود خندوانه ویژه برنامه نیمه شعبان 96، دانلود برنامه خندوانه 21 اردیبهشت 96، دانلود خندوانه شب نیمه شعبان 96، دانلود برنامه خندوانه شب نیمه شعبان


لینک دانلود بزودی ...
--------------------------------------------------------------

دانلود خندوانه شب نیمه شعبان 96 (12 اردیبهشت 96) با کیفیت عالی
--------------------------------------------------------------

دانلود خندوانه شب نیمه شعبان 96 (12 اردیبهشت 96) با حجم کم
--------------------------------------------------------------

مهمان: خنداننده شو / ویژه برنامه نیمه شعبان 96
--------------------------------------------------------------

ویژه برنامه خندوانه شب نیمه شعبان 96، پنجشنبه 21 اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: خندوانه




برچسب‌ها: ، ، ، ، ، ، ، ، ، 

دانلود خندوانه 21 اردیبهشت 96 | ویژه برنامه نیمه شعبان 96 | فیلم کامل

دانلود خندوانه 21 اردیبهشت 96 | ویژه برنامه نیمه شعبان 96 | فیلم کامل

برچسب ها: دانلود خندوانه 21 اردیبهشت 96، دانلود خندوانه نیمه شعبان 96، دانلود خنداننده شو 96، دانلود ویژه برنامه نیمه شعبان 96 خندوانه، دانلود خندوانه ویژه برنامه نیمه شعبان 96، دانلود برنامه خندوانه 21 اردیبهشت 96، دانلود خندوانه شب نیمه شعبان 96، دانلود برنامه خندوانه شب نیمه شعبان


ویژه برنامه خندوانه شب نیمه شعبان 96، پنجشنبه 21 اردیبهشت 96 برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

منبع: خندوانه




بیوگرافی همسرش و دخترش مهدی سلطانی

مهدی سلطانی ,بیوگرافی مهدی سلطانی ,عکس مهدی سلطانی

بیوگرافی و زندگینامه

مهدی سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد سال 1350 در شیراز می باشد و 46 سال سن دارد.

 تحصیلات :وی دارای مدرک دکترای تاتر از فرانسه می باشد. 

مهدی سلطانی در حال حاضر عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

وی فعالیت هنری و بازیگری خود را از سال 1374 با حضور در مجموعه کاراگاه ساخته حسن هدایت آغاز نمود. 

آخرین حضور او در تلویزیون در سریال دیباجی در نقش نفر می باشد.

ازدواج و همسرش

مهدی سلطانی چندین سال است که ازدواج کرده است و متاهل است و یک دختر به اسم روژا نیز دارد که سال 92 به دنیا آمد.

مهدی سلطانی و دخترش

عکس مهدی سلطانی و دخترش

 مهدی سلطانی و دخترش روژا

گفتگو با مهدی سلطانی

بسیاری از منتقدان با توجه به نقش هایی که ایفا کردید و میزان اثرگذاری و تکنیک بازیگری شما نقدهای مثبتی برای شما نوشتند و شما را یکی از چهره های سال بازیگری انتخاب کردند. در واقع شما انتخاب های درستی برای ایفای نقش داشتید و چه در تئاتر و چه در رسانه های دیگر حضور بسیار مثبتی داشتید. یک سوال اساسی که پیش می آید این است که آیا «متن» در انتخاب های شما سهم بیشتری داشته یا «نقش»؟ نظرتان چیست؟ 

– اینکه منتقدان نظر مثبتی به من داشتند و من را به عنوان یکی از بازیگران انتخاب کردند دم شان گرم باشد. امیدوارم شایستگی چنین انتخابی را داشته باشم اما در پاسخ به سوال شما که چرا این نقش ها را انتخاب کردم باید به چند نکته اشاره کنم. عوامل متعددی در این انتخاب ها دخیل هستند و هر کدام اثرگذاری خود را خواهند داشت. در وهله اول، کارگردان یک فیلم، سریال یا تئاتر است. در وهله دوم، متن نمایشی است. در وهله سوم، نقش و کاراکتری است که قرار است آن را ایفا کنم و در آخر، عوامل و گروه بازیگران اثر نمایشی است. 

دوران جوانی مهدی سلطانی

عکسی از دوران جوانی مهدی سلطانی سروستانی

اینستاگرام مهدی سلطانی : Instagram / MehdiSoltanisarvestani

در مورد سریال شهرزاد باید بگویم که همه چیز خوب بود و هیچ جای شکی برای من باقی نمانده بود. کارگردان حسن فتحی بود. نویسنده خود آقای فتحی به همراه نغمه ثمینی بود. نقش بسیار جذاب بود و گروه بازیگران هم در سطح بالایی قرار داشت. خوشبختانه وقت من هم آزاد بود و به من اجازه می داد در خدمت کار باشم. 

سریال بعدی «کیمیا» بود که از شبکه دوم سیما پخش می شد. در گذشته تجربه کار با افشار را در سریال «مادرانه» داشتم. از آن سریال گذشته تجربیات و خاطرات خوبی داشتم. نویسنده کار هم بهبهانی بود. ایشان به عنوان یک درام نویس حرفه ای کارهای درخشانی از جمله «نرگس» و «خاک سرخ» داشتند. نقشی هم که به من پیشنهاد شد، برایم جای کار بسیاری برای خلاقیت و ایجاد فضایی دیگر داشت زیرا با یک ساواکی تاکنون چنین برخوردی در آثار نمایشی ما نشده بود. 

طی صحبت هایی هم که با کارگردان کار داشتم، قرار بر این شد که ما «قضاوت منفی» نسبت به شخصیت شهرام کامفر نداشته باشیم. من به مثابه یک بازیگر هیچ گاه یک کاراکتر را به شکل منفی بازی نخواهم کرد؛ حتی اگر پرسوناژ یک قاتل بالفطره باشد. از دریچه چشمان نقش به جهان پیرامون می نگرم و از ذهنیت او اتفاقات را تحلیل و پردازش می کنم و تلاش می کنم نقش را قضاوت نکنم.

در مورد تئاتر «خاطرات و کابوس های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزاتقی خان فراهانی» همین رخدادهایی که عرض کردم اتفاق افتاد. دکتر علی رفیعی بزرگمرد ورطه هنر تئاتر در این مملکت است که آثار او در تاریخ جای خوش خواهند کرد. ایشان کارهای پربیننده و هنرمندانه ای را ارائه داده اند. موضوع این نمایش مربوط به شخصیت و احوال امیرکبیر بود. نقش پیشنهاد شده به من نیز نقش خود میرزاتقی خان فراهانی بود. تمام این عوامل دست به دست هم دادند و شانس ایفای این نقش به من رسید.

با دنبال کردن نقش ها و کاراکترهایی که ایفا کردید متوجه یک نوع «باور» و «تاثیرگذاری» شدم که شما به نقش ها می دهید. اگر بخواهم به جزییات این پدیده بپردازم باید به همین نمایش «خاطرات و کابوس های یک جامه دار…» اشاره کنم. جهان نمایشی علی رفیعی مخصوصا از نظر بازیگری به شکل «برونگرا» است. یعنی بازیگران با حرکات و گفتار بیرونی، نقش خود را پردازش می کنند. این اجرا شباهت های بسیاری به اجراهای وسوالد میرهولد و برتولت برشت دارد. 

mehdi soltani

حتی در همین نمایش ما دیالوگ هایی شبیه به نمایشنامه «گالیله» به قلم برتولت برشت را به گوش می شنویم. اما نوع و جنس بازی شما کمی متفاوت با این رویکرد است. در واقع شاید بشود با کمی مسامحه اسم این شیوه را «درونگرا» نامید. این شیوه در حقیقت روی به سوی «باور نقش» و همینطور شکل های ناتورالیستی تئاتر از جمله «سیستم استانیسلاوسکی» و «متد اکتینگ لی استرازبرگ» دارد. شاید بشود گفت که برای تماشاگر خود شخصیت «امیرکبیر» زنده می شود. پرسش این است که چگونه این تعادل را ایجاد کردید و چگونه به قالب نقش درآمده اید؟ راز این امر را چگونه می شود بررسی کرد؟ 

– در قدم اول باید بگویم اگر شما نقشی را به شکل «برونی» ایفا کنید، نشانه ضعف نیست. هنر بازیگری به واسطه انواع و اقسام سبک ها و شیوه های بازیگری تعریف می شود. گاهی این سبک ها چنان متقضاد و مختلف هستند که تعاریف بازیگری را نیز دستخوش تصادم قرار می دهند. برای شرح این گوناگونی در دانش بازیگری باید از استاتیسلاوسکی شروع کنم که نظریه پرداز بسیار شناخته شده ای است. او می گوید:«بازیگر باید به گونه ای عمل کند که واقعی به نظر برسد.» تماشاگر نباید حتی یک لحظه فکر کند که یک بازیگر در نقش دیگری فرو رفته است اما یک تئوریسین بزرگ دیگر مانند برتولت برشت اعتقاد دارد که «بازیگر باید به گونه ای عمل کند که واقعی به نظر نرسد.» تماشاگر نباید حتی یک لحظه فکر کند که نقش و اجرای تئاتر واقعی است. 

با این اوصاف نگاه ها و تعاریف بازیگری کاملا متفاوت هستند اما به این نکته توجه کنید که هیچ کدام دروغ نمی گویند. زیرا هنر بستر سلیقه ها و تئوری هاست. کلید اصلی این است که بتوانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید و اندیشه یا احساسی را که می خواهید به تماشاگر انتقال بدهید، به مقصر برسد. فرقی نمی کند که شما به کدام شیوه عمل کنید. به قول شما می توان به سوی شیوه میرهولد و برشت پیش رفت یا به سمت شیوه استانیسلاوسکی حرکت کرد. من اعتقاد دارم برای اینکه تماشاگر متقاعد بشود باید در وهله اول خود بازیگر متقاعد بشود. 

اگر من به منزله بازیگر یک «کنش»، «حرکت»، «دیالوگ» یا «میزانسنی» را ایفا می کنم که به آن «باور» نداشته باشم، در پی آن تماشاگر نیز آن را باور نخواهد کرد. حتی می توانم چنین بگویم که اگر 20 درصد به باور رسیده باشم متعاقبا تماشاگر نیز 20 درصد باور خواهد کرد. به همین میزان تا 100 درصد نیز حساب کنید. هدف من در بازیگری باور نقش است؛ سپس تماشاگر هم آن نقش را باور خواهد کرد. این امر را تا آنجا که «متن»، «کارگردان» و هر نوع عامل دیگری به من اجازه بدهد انجام خواهم داد.  

یک نکته بسیار جالب در بازیگر این است که اکثر قریب به اتفاق بازیگران تئاتر وقتی به ورطه سینما و تلویزیون وارد می شوند به شکلی ناهنجار ظاهر نقش  خود را ایفا می کنند. در واقع نمی توانند خود را با محدودیت ها و گزینه های یک رسانه دیگر وفق بدهند و به قول معروف عرصه را می بازند اما این اتفاق نه تنها برای شما نیفتاد بلکه در هر مدیومی که ظاهر شدید توانستید به نحو احسن ایفای نقش کنید و نقدهای مثبتی را دریافت کنید. می خواهیم کشف کنیم که مهدی سلطانی چگونه این کار را انجام داده است؟

– به نظر من باید در ابتدا نقش را به دو بخش کلی تقسیم کرد. در وهله اول، «رسیدن به نقش» مهم است و در وهله بعدی «چگونگی ایفای نقش» درجه اهمیت بالایی دارد. در رسیدن به نقش تئاتر، سینما و تلویزیون با یکدیگر تفاوت ماهوی ندارند. اگر کاراکتر  شما امیرکبیر است، باید به آن نقش برسید. وقتی این مرحله را انجام دادید به چگونگی ایفای نقش می رسید. حالا شما می بینید که نقشی را که به آن رسیده اید، باید چگونه در این مدیوم ایفا کنید. 

باید نقش را متناسب با رسانه مورد نظر بکنید و این امر از اوجب واجبات است. شما می توانید یک قاشق نمک را در یک قابلمه کوچک بریزید و در انتها متوجه می شوید شور شده است. یا یک قاشق نمک را در یک دیگ بزرگتر بریزید و ببینید که چقدر بی نمک شده  است. به نظر من این مثال می تواند به خوبی نشان بدهد که چگونگی ایفای نقش را دریابید. باید بسنجید که چه مقدار نمک در غذای خود بریزید تا شور یا بی نمک نشود. تجربه بازیگری در تئاتر نکات مهمی را به یک بازیگر هدیه می دهد. 

بیوگرافی مهدی سلطانی

تا به حال شده است که در سینما مخصوصا در سینمای جهان بازی یک هنرمند را ببینید و به شدت تحت تاثیر بازی او قرار بگیرید؟ یعنی با خود بگویید خدای من چقدر این بازیگر درست و دقیق بازی می کند؟

– من بازی های دنیل دی لوئیس را بسیار دوست دارم، مخصوصا در فیلم «دارودسته نیویورکی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی خیلی دقیق بود. بازی های داستین هافمن و استیو مک کوئین در فیلم «پاپیون» به نظرم بی نظیر است. بازی مارلون براندو در فیلم «پدرخوانده 1» فوق العاده است. چند بازیگر و فیلم دیگر را بسیار می پسندم ولی این سه فیلم را به عنوان سه اثر برتر انتخاب می کنم.

تا به حال تحت تاثیر این بازیگران قرار گرفته اید؟ یعنی به عنوان یک الگو یا حتی ی گزینه برای انجام یک کنش یا یک دیالوگ از این بازیگران نشانه ای را دریافت کرده اید؟ یا همیشه با خود عهد بسته اید که تحت تاثیر هیچ هنرمند دیگری قرار نگیرید؟

– من معتقدم یک بازیگر باید منحصر به فرد باشد. یعنی یک بازیگر باید متناسب با آن شرایط مفروض عمل بکند که اگر چنین بشود یگانه می شود. به نظرم باید همیشه شبیه به خودت باشی. این امر فقط در مورد یک نقش نباید اتفاق بیفتد. باید در مورد همه کاراکترها چنین شود. شما یک بازیگر به خصوص هستید که توانسته اید آن نقش را آن گونه بازی کنید و اگر بازیگر دیگری بود به شکل متفاوتی آن نقش را ایفا می کرد. یک نقش از درونیات و فیلتر ذهنیت و تجربیات یک بازیگر به خصوص می گذرد و به منصه ظهور می رسد. واقعیات پیرامون، شخصیت و گذشته یک هنرمند شیوه ایفای نقش او را تعیین می کند. هر چند آن مجسمه ای که شما خلق می کنید متوسط هم باشد اما زندگی در آن جریان دارد. 

البته منظور من تقلید و کپی برداری از یک بازیگر دیگر نبود. در واقع بگذارید این طور بگویم که وقتی آل پاچینو در فیلم «پدرخوانده 2» با جسد بی جان شخص مقابلش روبرو می شود به گونه ای واکنش نشان می دهد که تاکنون در سینما دیده نشده است و فضایی دیگر خلاق می شود. در حقیقت آن فریادی که آل پاچینو به صورت خاموش می زند در ذهن ها می ماند و گویی شخصیت دچار یک شوک احساسی ناگهانی شده است. پس از ایفای نقش بود که این نوع بازی و شوک های شدید روانی را در فیلم های دیگر نیز شاهد بودیم. 

یک چیز جالب بگویم؛ صدابردار فریاد آل پاچینو را در آن فیلم قطع کرده بود. چیزی که من درباره این فیلم خواندم این بود و این اتفاق خیلی به سبک آل پاچینو کمک کرده است. در واقع این پدیده را صدابردار با قطع صدای آل پاچینو ایجاد کرده است و نمی دانم این امر چقدر به حقیقت نزدیک است. در یک مجله خواندم که صدابردار در گیر و دار ضبط فیلم، صدای آن را قطع می کند و سپس آن را برمی گرداند.

عوامل فنی در کمک به یک بازیگر تاثر شایان توجهی دارند. در سینما این عوامل بسیار به بازیگر در ایفای نقش کمک می کند؛ برای شما هم چنین اتفاقی افتاده است؟

– گاهی شده است که صدای نفس هایی را به من در هنگام صداگذاری اضافه کرده اند. مثلا در یک جایی خشمگین بودم و سکوت کرده ام اما نفس هایی را که برای یک سکانس گذشته بوده است به بازی من اضافه کرده اند. اصلا این اتفاق را دوست ندارم. هدف من چنین بود که آن خشمگینی در یک سکوت اتفاق بیفتد. گاه گداری چنین اتفاقاتی می افتد. 

عکس مهدی سلطانی

فیلم های سینمایی مهدی سلطانی

1392 اشباح
1392 چ
1390 ملکه
1379 سایه روشن
1377 پرواز خاموش

سریال های مهدی سلطانی

1396 شهرزاد 2
1395 دیباجی
1394شهرزاد
1394کیمیا
1393خانه کاغذی
1393هفت سنگ

1393مدینه
1392مادرانه
1391عکاسخانه
1390جنایت و مکافات

1391دیوار
1389در مسیر زاینده رود
1382روزهای به یاد ماندنی
1380تصمیم نهایی

1378محاکمه
1377یکی یه دونه
1377حنانه
1374حقیقت در آینه
1374کاراگاه

مهدی سلطانی

تئاتر های مهدی سلطانی

مده آ (مهرداد نظری) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ۱۳۷۱
خوبی بزرگ زندگی (علیرضا حیدری) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران  ۱۳۷۲
آنشب که خورشید ساقی بود (علی پاکدست) دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران  ۱۳۷۳

چند و چون به چاه رفتن چوپان (علی یازرلو) تهران،  سالن چهارسو و مولوی، سیزدهمین جشنوارهٔ تئاتر فجر ۱۳۷۳
محاکمه ژاندارک در رُوان (داریوش مختاری) تهران، تالار مولوی ۱۳۷۴
افسانه (مینا ابراهیم‌زاده) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی ۱۳۷۴

سرود بال سروش (شکرخدا گودرزی) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی ۱۳۷۴
معرکه در معرکه (حسن میرباقری) رشت، تالار سردار جنگل ۱۳۷۵
خانهٔ عروسک Une maison de poupée” (مهدی سلطانی) تهران، تالارمولوی ۱۳۷۶

آخرین قهرمانان زمین (اصغر فرهادی) تهران، تالارمولوی ۱۳۷۶
دیوار (محسن علیخانی) تهران، تئاترشهر، سالن چهارسو ۱۳۷۷
چیزی یادم نمی آد (مهدی سلطانی) تهران، تالارمولوی ۱۳۷۸

دختر گل فروش Pygmalion (پروانهٔ مژده) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی ۱۳۷۸–۷۹
این قصه را ایرانیان نوشته‌اند (علیرضا نادری) تهران، تالار مولوی ۱۳۷۹
سعادت لرزان مردمان تیره‌روز (محسن علیخانی) تهران، تئاترشهر، تالار سایه ۱۳۸۰

والس مرده شوران (کوروش نریمانی) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو ۱۳۸۱
پچپچه‌های پشت خط نبرد (علیرضا نادری) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی ۱۳۸۱
چیستا (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو ۱۳۸۲

مضحکهٔ شبیه قتل (حسین کیانی) تهران، تئاترشهر، تالار سایه ۱۳۸۲
تیغ کهنه (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو ۱۳۸۲–۱۳۸۳
روزهای زرد (ایوب آقاخانی) تهران، تالار سایه ۱۳۸۳

خانه (کیومرث مرادی) تهران، تئاترشهر، تالار قشقایی ۱۳۸۸
رمولوس کبیر (نادر برهانی مرند) تهران، تئاترشهر، سالن اصلی ۱۳۸۸
رقص زمین (حسین پاکدل) تهران، تئاتر شهر، سالن چهارسو، ۱۳۸۸

حضرت والا (حسین پاکدل) تهران، مجموعه تئاتر ایرانشهر، سالن شماره یک ۱۳۸۹
پدرخوانده ناپلی (بابک محمدی) تهران، مجموعه تئاتر ایرانشهر، سالن شماره یک ۱۳۹۱
خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان (دکتر علی رفیعی) تهران، تالار وحدت 1394